maanantaina, lokakuuta 10, 2005

laadunvarmistus

quality assurance, QA (englanti)

organisaation johtamiseen sisältyvä toiminta, jonka tarkoituksena on saada aikaan luottamus siihen, että tarpeet ja odotukset tullaan täyttämään

Viite: ISO 9000:2000

1 Comments:

Blogger Juhani Anttila said...

Luottamuksen aikaan saaminen koskee organisaation kaikkia oleellisia sidosryhmiä. Siihen sisältyy luottamuksen synnyttäminen uusissa sidosryhmäsuhteissa ja luottamuksen jatkuva vahvistaminen olevilla sidosryhmillä.

Standardiohjeita laadunvarmistusta varten osoitetaan standardissa ISO 9001. Tosin tämä standardi käsittelee aihetta vain asiakkaiden osalta, joka kuitenkin on ehkä tärkein kaikkien organisaatioiden sidosryhmistä.

27 helmikuuta, 2006 11:35  

Lähetä kommentti

<< Home