Selkeät ja yksikäsitteiset termit ovat johdonmukaisen laatutyön perusta. Blogi käsittelee suomenkielen laatutermejä, määritelmiä, tulkintoja ja taustoja. Tätä ylläpitää Laatukeskuksen Laatuseniorit-jaos yhdessä SFS:n laadunhallintakomitean TK105 kanssa. Kuka tahansa voi osallistua kommentoimalla ja tuomalla esille termeihin liittyviä kysymyksiä ja vaikeuksia. Tarkoituksena on, että sanaston termit ovat eläviä ja liittyvät käytännön ammattimaiseen laatutoimintaan.
Luottamuksen aikaan saaminen koskee organisaation kaikkia oleellisia sidosryhmiä. Siihen sisältyy luottamuksen synnyttäminen uusissa sidosryhmäsuhteissa ja luottamuksen jatkuva vahvistaminen olevilla sidosryhmillä.
Standardiohjeita laadunvarmistusta varten osoitetaan standardissa ISO 9001. Tosin tämä standardi käsittelee aihetta vain asiakkaiden osalta, joka kuitenkin on ehkä tärkein kaikkien organisaatioiden sidosryhmistä.
1 Comments:
Luottamuksen aikaan saaminen koskee organisaation kaikkia oleellisia sidosryhmiä. Siihen sisältyy luottamuksen synnyttäminen uusissa sidosryhmäsuhteissa ja luottamuksen jatkuva vahvistaminen olevilla sidosryhmillä.
Standardiohjeita laadunvarmistusta varten osoitetaan standardissa ISO 9001. Tosin tämä standardi käsittelee aihetta vain asiakkaiden osalta, joka kuitenkin on ehkä tärkein kaikkien organisaatioiden sidosryhmistä.
Lähetä kommentti
<< Home